16 Haziran 2016 Perşembe

Pamuk anneannem...



Bazen düğünlere heyecanla bazen nişan kutlamalarına güle oynaya bazen de ne yazık ki tüm umutlarımı, cesaretimi, anılarımı toplayarak cenazeye diye yola çıkıyorum bu el topraklarından. Bu sefer anneannemi son kez göreyim, elini tutayım, öpeyim, koklayayım diye gittim... Ne de iyi ettim, gördüm, dokundum ona, konuştum bol bol, öptüm, kendinde değildi ama hissetti beni eminim, ellerini ve omuzlarını oynattı dudaklarımı yanağına dokundurduğumda. Kulağına eğilip onu çok sevdiğimi söylediğimde gözünden yaş gelmesi tesadüf değildi, biliyorum... Bir yandan 30 yaşıma kadar ona doyduğum için şükrediyorum halime, bir yandan da 'doyamadım aslında' diyorum. Son görüştüğümüzde 'senden öğreneceğimiz çok şey var' demişti bana, hem sevindim, hem şaşırdım... Benim pamuk kalpli anneannem... Halbuki hem fiziken hayatta olmamda hem de kişiliğimi oluşturmamda ne çok payı vardı bende... Yaşadığı şehirde hemen herkesin ama benim ilk öğretmenim, kapuskayı sevdirenim, pamuğum, soru-cevap arkadaşım, okulun ilk günlerinde beni yalnız bırakmayan, yufka yürekli minnoşum, kuran hocam, çarpım tablosunu, ayakkabı bağlamasını, saate bakmasını öğreten, öğretirken oyunlar oynatan, müthiş yemekler yapan, gizli gizli günlüklerimi okuyan, elleri ağrıyana kadar saçlarımı tarayan, masallar anlatan, yeri geldiğinde kaçıp sığındığım, yeri geldiğinde dertleştiğim, ona benzediğim için gurur duyduğum canım anneannem.... Mekanın cennet olsun, seni çok seviyorum...

5 yorum:

  1. kuzuuuum benim Kiymet bilenim. Manevi degerlere onem verenim.Bende cok taktir ettigim bir tarihti annannen.Buyugum olmasina ragmen yasitim gibi herkonuda doyumsuzca sohbet edebiliyordum sikilmadan. insallah mekani cennettir.

    YanıtlaSil
  2. Basiniz sagolsun kusum benim guzel kalpli minik melegim.

    YanıtlaSil
  3. Genclik resimlerine bakinca guzel yuzun nerden geliyor anlasildi :) Allah sana da uzun bir omur ve tatli torunlar versin canikom.

    YanıtlaSil
  4. Güzel, iyi & başarılı insanların arkasında onların bu yolda ilerlemesini sağlayan , iz bırakan bir öğretmenleri vardır.
    Aile terbiyesinden sonra öğretmen kişilik gelişmesinde önemli rol oynar.
    Sevilen bir öğretmen yaşamda iz bırakan bir eğitmendir.
    Meral Özçöllü sevgi ve özverisiyle birçok başarılı öğrenci yetiştirmiş, onların o zamanlar pek önemsemediği "İngilizce "dersini bir merak ve oyun haline getirerek eğitimlerinde ve iş yaşamlarında önemli bir mihenk taşı olmuştur.
    Hakkın Rahmetine Ulaşmış bu özel eğitmene Allahtan Rahmet diliyorum.
    Nur içinde yatsın..Toprağı bol olsun..
    Geride kalanlara da sabır versin..

    YanıtlaSil
  5. Pamuk anneanneyi tanıyalı daha 6 ay kadar anca oldu böylesine değerli bir insanı neden daha önce tanımadımki ama hiç tanıyamamaktansa iyiki iyiki iyiki de tanımışım nurlar içinde yatsın mekanı cennet toprağı bol olsun allah geride kalanlara sabır sağlıklı ömür versin :((((

    YanıtlaSil